HÍREK
<< vissza
Az EU-ból jelentjük!
2012-07-09 10:27:50

 

Mint azt előző számunkban már olvashattátok minden hónapban Az EU-ból jelentjük című rovatunkban Dr Bagó Zoltán Európai Parlamenti képviselő segítségével aktuális információkkal, hírekkel látjuk el a fiatalokat. Ebben a számukban egy Uniós kampányról olvashatok, mely a tudomány és az innováció „csajosítását” tűzte ki célül.
 
Snassz.hu: Miért hozta létre a Bizottság a kampányt?
 
B.Z.: Az Európai Uniónak 2020-ig további mintegy egy millió kutatóra lesz szüksége, ezért az Európai Bizottság kampányt indított útjára, amelynek célja a tudomány iránt érdeklődő diáklányok számának növelése és annak előmozdítása, hogy minél több nő válassza a kutatói pályát. A három évig futó kampány célja első körben az, hogy a tizenéves lányok érdeklődését a tudományos, technológiai, mérnöki tárgyak és a matematika (az ún. „STEM” tárgyak) felé fordítsa.
 
Snassz.hu: Kiket érint ez, kik az úgynevezett "célközönség"?
 
B.Z.: A fiatalok jellemzően 13 és 17 éves koruk között hozzák meg a pályájuk szempontjából legfontosabb döntéseket. Tanulmányaik során ekkor indulnak el a tudományos tárgyak irányába, vagy éppen távolodnak el azoktól. A kampány első felében ezért – „ Science: it's a girl thing” („A tudomány csajos dolog”) szlogen segítségével – a tizenéves, középiskolás lányokat próbáljuk megszólítani, a második szakaszban pedig a női hallgatók számára kívánunk a tudományos pályához ösztönzést nyújtani.
 
Snassz.hu: Őn szerint mi teheti sikeressé a kampányt?
 
B.Z.: Amint azt a Bizottság is megfogalmazta a kampány a tudományról alkotott hagyományos képet megingatva megmutatja a lányoknak és fiatal nőknek, hogy a tudomány élvezhető, és nagy lehetőségek rejlenek benne, továbbá a tudományos pályához kapcsolódó idejétmúlt nézeteket megdöntve bemutatja, hogy napjaink kutatási gyakorlata hogyan illeszkedik a társadalmi igényekhez.

Megosztás közösségi portálokon!

Add a Facebook-hoz Add a Twitter-hez Add az iWiW-hez